Šodien “Tipo” tiek uzskatīta par vienu no visveiksmīgākajām kompaktklases automašīnām visā EMEA reģionā, kurā iekļūst Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas valstis. 2017. gadā šajā reģionā tika pārdotas 180 tūkst. “Fiat Tipo” automašīnas, bet Itālijā šis modelis ir vienvaldīgs C segmenta (kompaktklases automašīnu) līderis, kurš aizņem 20,7 % tirgus daļas.

“Pirms trīs desmitgadēm pasauli ieraudzījusī “Fiat Tipo” bija ļoti inovatīva. Uzņēmuma inženieriem izdevās sasniegt lieliskas vadības īpašības, tāpat garantēt komfortu un drošību, neizejot uz kompromisu nevienā jomā. Turklāt, liela uzmanība tika pievērsta iekšējai ergonomikai – cilvēkiem ir jāsēž ērti, bet viņu lietām ir jābūt novietotām droši”, – – saka Ruslans Vlasjuks, salona “Autobrava”, kas pārstāv itāļu preces zīmi “Fiat”, pārdošanas direktors.

“Šodien pārdodamais “Tipo” tika radīts balstoties uz tiem pašiem principiem. Vēlme radīt kvalitatīvu automašīnu, neizejot uz kompromisu ar komfortu, ir atmaksājusies: “Tipo” pārdevumi aug visstraujāk Eiropā, salīdzinot ar citām kompaktklases automašīnām.

Jaunumi kopš 1988. gada

Par godu trīsdesmitajai dzimšanas dienai, iespējams palūkoties atpakaļ 1988. gadā: kas kopīgs pirmajam “Fiat Tipo” un jaunās paaudzes modelim, kura dizainu un tehnoloģijas radīja starptautiska, divu tūkstošu cilvēku komanda?

Pirmajā acumirklī kopīgu iezīmju nešķiet daudz: izskats, izmēri, tehnoloģijas atšķiras, taču  viena lieta vieno – tie ir jaunumi. Pirmā “Fiat Tipo” tika ražota uz pilnībā jaunas platformas, kura vēlāk tika izmantota arī citām “Fiat Chrysler Automobiles” (FCA) automašīnām – “Alfa Romeo 145”, “Fiat Coupe”, “Lancia Delta” u.c.

Automašīnas virsbūve jau 1988. gadā bija klāta ar cinku un pilnībā apsargāta no rūsas. Tas ir rets gadījums pat mūsdienās. Rietumeiropas ielās šodien varam ieraudzīt ne mazums par klasiku tapušu modeļu, bet viņu stāvokli desmit baļļu sistēmā novērtēt maksimāli.
1989 gadā tirgus iesācēja “Fiat Tipo” inovācijas tika novērtētas visā kontinentā: tikko no konveijera noripojušais modelis kļuva par Eiropas gada automašīnu

“Fiat” markas DNS

Runājot par itāļu automašīnām, dizains nekad nav pēdējā vietā un “Fiat” – nav izņēmums. Gan interjers, gan eksterjers šim modelim tiek veidots, balstoties uz galvenajām markas īpašībām: praktiskumu, vienkāršību un funkcionalitāti.

Visi pirmās paaudzes “Fiat Tipo” bija piecu durvju hečbeki, bet uz tās pašas platformas ražotais “Tempra” bija sedans un tam bija universāla virsbūve. Šodien visi trīs virsbūves veidi ir zem viena vārda – “Tipo”. Tie visi izceļas un atbilst “Fiat” markas DNS vērtībām ne mazāk par priekšgājēju.

Pirmās paaudzes “Tipo” no citiem varēja izcelties ar lielu bagāžnieku. Jaunākais “Tipo” šo vērtību nav pazaudējis – hečbeka virsbūves modeļa bagāžas tilpums ir 440 litri, bet universāla – 550 l. Kā pirms 30 gadiem, tā arī šodien bagāžnieka vāks tiek ražots no vieglas plastmasas, kas ir izturīga pret koroziju.

1988 gadā “Tipo” pircējiem bija liela dzinēju izvēle: gammā bija pieci benzīna un dīzeļa agregāti, kā arī divi komplektāciju līmeņi. Šodien automašīnā tāpat tiek montēti pieci dzinēji: trīs dažādas jaudas dīzeļa un divi benzīna, sapārojami ar mehānisko un automātisko pārnesumkārbu.

Vēsturiski nepamanāmi jaunumi

Inovācijas “Fiat Tipo” ārpusē nebeidzas. Tā iekšpusē – pretēji – ir vēl vairāk. Daudzas inovatīvās funkcijas sasniedzamas 7 collu diametra lielas izšķirtspējas skārienjutīgajā ekrānā. Dažādas tā funkcijas, tāpat kā planšetē, iespējams sasniegt pieskaroties atbilstošiem simboliem vai vedot ar pirkstiem uz vienu vai otru pusi.

“Tipo” integrēta speciāli šim modelim radīta “Uconnect” sistēma, ar kuru iespējams pārvaldīt visas automašīnā esošās iekārtas: mūzikas un radio atskaņotājus, viedtālruņus un planšetes, kas pieslēgti caur USB vai “Aux-in” ligzdām.

Sistēmā iespējama pieeja “Deezer”, “Tune-In”, “Reuters”, “Twitter” programmām, ir  integrēta vienkārši lietojama pavadoņa navigācija ar trīsdimensiju (3D) kartēm, bet maršrutu iespējams ievadīt mutiski.

Tāpat “Tipo” ne mazāk svarīga ir ekoloģija: automašīna, izvēloties speciālu “eco:Drive” režīmu, sāks braukt ekonomiskāk, ietaupīs degvielu un samazinās CO2 emisiju.