29. aprīlī Madridē notika jauno CUPRA Formentor un CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā.

Jaunā CUPRA Formentor atklāšana bija nozīmīgs notikums, kas tika nosvinēts ar grandiozu prezentācijas pasākumu, uzsverot modeļa īpašo lomu zīmola darbībā. CUPRA Formentor ir  uzņēmuma bestsellers un vispieprasītākais A-CUV modelis Eiropā – pagājušajā gadā visā pasaulē tika piegādāti vairāk nekā 120 000 vienību. Jaunais CUPRA Formentor ir izstrādāts, lai nostiprinātu un paplašinātu zīmola dominanci tirgū.

Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts arī CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, kā arī Sportstourer. Ar jaunu dizaina valodas DNS, nākamās paaudzes eHybrid tehnoloģiju, plašāku digitalizāciju un ilgtspējības risinājumiem tas zīmola piedāvājumu šajā segmentā pacels jaunā līmenī. Pagājušajā gadā CUPRA sasniedza ārkārtīgi nozīmīgu rezultātu – kopš 2018. gada, kad tas kļuva par patstāvīgu zīmolu, piegādāto auto skaits pārsniedza pusmiljonu vienību. Nu turpināt veiksmes stāstu ir gatavs CUPRA Leon – pārveidots un uzlabots.

“Jaunais CUPRA Formentor un Leon ir tīra dizaina atkarība. Divi modeļi, kas radīti, lai veidotu spēcīgas emocijas un stiprinātu nesalaužamo saikni ar mūsu #CUPRATribe”, teica CUPRA un SEAT zīmolu CEO Wayne Griffiths prezentācijas laikā. Mēs ticam, ka zīmolu veido cilvēki, un, redzot atbalstītāju un darbinieku lielu degsmi par CUPRA, katru reizi par to pārliecināmies!

Jaunais CUPRA Formentor: no panākumu stāsta līdz ikonas statusam

Eksterjera un interjera dizains

Jaunajā CUPRA Formentor saglabātas proporcijas un dizaina detaļas, kas veicināja krosovera panākumus. Auto estētika un kopējais tēls, kas palīdzēja tam iegūt 2021. gada Red Dot balvu produktu dizaina kategorijā, ir paspilgtināts ar virkni spēcīgu akcentu, kuri veido emocionāli spēcīgu, pārsteidzošu un sportisku vizuālo tēlu.

CUPRA Formentor eksterjerā redzama jaunās CUPRA dizaina valodas DNS, tostarp priekšgals ar haizivs purna formu, trīsstūrveida LED matricas priekšējie lukturi un liels, pārliecinošs apakšējais režģis. Auto priekšpuse pauž spēku un raksturu. CUPRA logotips atrodas uz motora pārsega tieši virs lielā priekšējā režģa, bet abās malās atrodas unikāla dizaina lukturi. Pēc izvēles pieejami arī LED matricas priekšējie lukturi ar trīs spožiem trīsstūriem, ko apņem trijstūra formas rāmis.

Jaunā CUPRA Formentor eksterjera emocionālais tiešums atspoguļojas arī interjerā, kur sportiskums un ilgtspējība apvienoti ar virkni digitālo tehnoloģiju un plašu apdares materiālu izvēli.

Pazīstamā CUPRA stūre ar sportiskajiem vadības slēdžiem ir standarta aprīkojums Formentor versijās ar DSG pārnesumkārbu. Tā maksimāli palielina kontroli pār auto un paaugstina lietošanas ērtumu. Sportiskie vai kausveida sēdekļi, kas izceļas ar komfortu un stabilitāti, kā arī digitālā arhitektūra un pilnībā atjauninātā apdares materiālu palete – tas viss kopā apliecina auto pārākumu pār citiem un lieliski papildina tā veiktspēju.

Sēdekļi ne tikai nodrošina lielāku komfortu un pārliecību gan vadītājam, gan pasažieriem, bet arī piedāvā ilgtspējīgus materiālus. Sporta sēdekļu apdarē tiek izmantots tekstils, savukārt kausveida sēdekļus var apvilkt ar 73% apmērā pārstrādātu lāzerperforētu vegānisko mikrošķiedru vai videi draudzīgā veidā apstrādātu ādu.

Savukārt vadītājs atrodas digitalizācijas centrā, jo jaunas un uzlabotas saskarnes ir gan digitālajā instrumentu panelī aiz stūres, gan palielinātajā 12,9 collu izklaides sistēmas ekrānā ar izgaismotu retro stila slīdni.

Izklaides sistēma kļuvusi vēl ērtāka – ir uzlabota lietotņu josla, logrīki, un ir atsevišķa klimata sistēmas kontroljosla. Šeit uzsvars likts uz vienkāršību, personalizāciju un modernu dizainu. Klimata kontroles vadība ir nemanāmi integrēta galvenajā ekrānā, tāpēc tagad visām auto funkcijām un atbalsta sistēmām var piekļūt ar vienu klikšķi.

CUPRA Formentor pēc izvēles ir pieejams ar jaunu augstas kvalitātes 12 skaļruņu audiosistēmu, kas izstrādāta sadarbībā ar ekspertiem no Sennheiser Mobility. Jaudīgā 425 vatu sistēma burtiski iegremdē vadītāju un pasažierus unikālā skaņu piedzīvojumā.

Jaudīgais VZ ar Drift režīmu

Jaunā CUPRA Formentor klāsta augšgalā atrodas VZ modeļi. Spāņu valodā VZ nozīmē “veloz”, un to var tulkot kā “ātrs” vai “veikls” – lieliski vārdi, lai aprakstītu jaudīgākās šī krosovera versijas.

CUPRA Formentor VZ tiek piedāvātas divas iekšdedzes dzinēja versijas. Pirmā nodrošina 265 ZS (195 kW) jaudu un strādā tandēmā ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, kas vilci novada uz priekšējiem riteņiem. Otrais variants attīsta 333 ZS (245 kW) jaudu, un arī tas ir sajūgts ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, taču papildus ir izveidots jauns sacīkšu trasēm domāts piedziņas režīms, ko kalibrējuši CUPRA inženieri, kā arī griezes momenta sadalīšanas tehnoloģija. Jaudīgāko VZ var aprīkot arī ar Akebono bremzēm.

Speciāli šim dzinējam izstrādāts arī ekskluzīvs CUPRA režīms. Tam ir sacīkšu trasei optimāli kalibrēts akseleratora pedālis un pārnesumkārba, droseļvārsta atvērtā stāvokļa aizture, kas nodrošina augstu dinamisko griezes momenta reakciju, pārnesumu pārslēgšanas gaismas indikators un Martorelas Tehniskajā centrā radīts dzinēja regulējums.

CUPRA Formentor VZ šasija ļāvusi inženieriem ieviest īpašu Drift režīmu, kas trasē jaudīgajam krosoveram ļauj parādīt savu patiesi aizrautīgo raksturu. Šajā gadījumā ESP strādā sporta režīmā, un, izmantojot griezes momenta sadalīšanas tehnoloģiju, visa jauda var tikt novirzīta vienam aizmugurējam ritenim, kas pagriezienā auto burtiski iesviež kā piruetē.

CUPRA Formentor tagad ir pieejams arī vieglā hibrīda (eTSI) versijā, kas veidota uz 1,5 litru 150 ZS (110 kW) benzīna dzinēja bāzes un ir pieejama tikai apvienojumā ar DSG pārnesumkārbu.

Jaunās CUPRA Formentor spēka agregātu klāstā ietilpst arī dīzeļdzinējs, kas klientiem vairākos tirgos ir ļoti svarīga opcija. 2,0 litru TDI dzinējs attīsta 150 ZS (110 kW) jaudu un ir savienots ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu.

CUPRA Formentor tagad piedāvā arī divas nākamās paaudzes eHybrid plug-in hibrīda spēka agregātu opcijas ar 204 ZS (150 kW) un 272 ZS (200 kW). Abās ietilpst jaunais 1,5 TSI dzinējs, elektromotors un lielāks akumulatoru bloks ar 19,7 kWh (neto) kapacitāti. Tas Formentor nodrošina patīkama satraukuma pilnu un tajā pašā laikā videi draudzīgu pārvietošanos ar vairāk nekā 100 km elektrisko sniedzamību. Kad esat ceļā, var izmantot ātro uzlādi līdzstrāvas stacijā ar jaudu līdz 50 kW, bet mājās var lietot 11 kW Wallbox (iepriekš 3,6 kW).

Labākas vadītāja palīgsistēmas un drošība

CUPRA Formentor piedāvā plašu drošības un komforta funkciju klāstu, lai braucienu padarītu mierīgu un patīkamu jebkurā situācijā. Krosoverā integrētās tehnoloģijas, kas palīdz, bet netraucē, padara šo auto par vienu no drošākajiem un ērtākajiem transportlīdzekļiem visā segmentā.

Piemēram, CUPRA Formentor ir ierīkota prognozējošā adaptīvā kruīza kontrole (ACC), Travel Assist sistēma, aklās zonas asistents, drošas izkāpšanas asistents, kā arī vadītāja modrības uzraugs.

Pamatojoties uz maršruta un GPS datiem, kas tiek iegūti no navigācijas, prognozējošā ACC sistēma koriģē ātrumu atbilstoši priekšā esošā ceļa īpatnībām – pirms pagriezieniem, rotācijas apļiem, krustojumiem, kā arī zonās ar ātruma režīma izmaiņām un apdzīvotās vietās.

Travel Assist izmanto informāciju no kruīza kontroles un joslas ieturēšanas asistenta, lai noturētu transportlīdzekli joslas centrā un ātrumu pielāgotu satiksmes plūsmai.

Aklās zonas asistents palīdz ieraudzīt to, ko vadītājs var nepamanīt, savukārt brīdinājums par durvju atvēršanu ar audiālu un vizuālu signālu informē, ja kaut kas tuvojas brīdī, kad cilvēks vēlas izkāpt.

Savukārt modrības uzraugs pārliecinās, vai vadītājs nav zaudējis koncentrēšanos un joprojām seko līdzi notikumiem uz ceļa. Ja no vadītāja nav reakcijas, sistēma var pievērst uzmanību piebremzējot. Taču, ja arī tad reakcijas nebūs, auto pats apstāsies un ieslēgs avārijas gaismas.

Jaunais CUPRA Leon: pārveidots un atjaunots, lai kļūtu par patstāvīgu modeli

Pagājušajā gadā CUPRA sasniedza ārkārtīgi nozīmīgu rezultātu – kopš 2018. gada, kad tas kļuva par patstāvīgu zīmolu, piegādāto auto skaits pārsniedza pusmiljonu vienību. Nu turpināt veiksmes stāstu ir gatavs CUPRA Leon – pārveidots un uzlabots.

Dizains

Jaunais CUPRA Leon hečbeks un CUPRA Leon Sportstourer ir veidoti tā, lai radītu “wow” efektu. Katrs auto neatkarīgi no virsbūves veida pilnībā iemieso zīmola DNS – ar jaunu priekšdaļas dizainu, spēcīgāku raksturu un vēl izteiktāku sportiskumu.

LED apgaismojuma tehnoloģija ir maksimāli izmantota, lai sekotu tai pašai dizaina filozofijai, kas noteikusi trīsstūra motīvu CUPRA priekšdaļā. Taču jaunais CUPRA Leon piecdurvju hečbeks un Sportstourer ir padarīti vēl izsmalcinātāki – ar reprezentantīvo CUPRA logotipu starp aizmugurējiem lukturiem. Trīsstūra forma piešķirta arī aizmugurējiem lukturiem, kas veido noslēdzošo dizaina akcentu.

CUPRA Leon proporcijas gan hečbeka, gan Sportstourer versijā stiprina jauna dizaina riteņu klāsts, kurā pieejami deviņi disku varianti 18 un 19 collu izmērā.

Infoizklaides sistēma ietver uzlabotu lietotņu joslu, logrīkus un klimata sistēmas kontroljoslu. Uzmanības centrā ir vienkāršība, personalizācija un mūsdienīgs dizains. Klimata kontrole tagad ir nevainojami integrēta centrālajā ekrānā, un visas auto funkcijas un asistenti pieejami ar vienu klikšķi, veidojot digitālo un fizisko mijiedarbību.

CUPRA Leon pēc izvēles ir pieejama jauna augstas kvalitātes 12 skaļruņu 425 vatu audio sistēma, kas izstrādāta sadarbībā ar Sennheiser Mobility ekspertiem. Šī tehnoloģija ietver Sennheiser AMBEO Concerto programmatūru, kas atpazīst mūzikas pamatkomponentus, tostarp dažādus instrumentus un telpas trokšņus, gudri izkliedē tos pa salonu un tā panāk augstvērtīgu skanējumu visā telpā. Par tik tīru skaņu jāpateicas Sennheiser pieredzei, kas daudzu gadu gaitā uzkrāta sadarbībā ar mūzikas profesionāļiem.

Spēka agregāti

Tradicionālā iekšdedzes jauda arī turpmāk paliek CUPRA Leon spēka agregātu klāsta galvenais pīlārs, taču to papildina vairākas nebijušas opcijas. Spēka agregātu saimē ir benzīna, dīzeļa un uzlādējamā hibrīda (PHEV) dzinēji ar jaudu no 150 ZS (110 kW) līdz 333 ZS (245 kW), kas ļauj izbaudīt iespaidīgu dinamiku.

Piedāvājuma pirmais pakāpiens ir 1,5 litru 150 ZS (110 kW) četrcilindru motors, kas savienots ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu un pieejams gan hečbekam, gan Sportstourer. Virzoties augšup pa jaudas skalu, CUPRA Leon hečbekam pieejams 2 litru dzinējs ar 300 Z (221 kW) jaudu. Šai priekšējo riteņu piedziņas versijai ir 7 pakāpju DSG divsajūgu pārnesumkārba un diferenciāļa bloķēšanas funkcija (VAQ), kas nodrošina lielāku kontroli pār jaudas padevi. Lai vadītājs vienmēr justos pārliecināti, sistēma izmanto datus no vairākiem avotiem un ņem vērā stūres leņķi, riteņu griešanās ātrumu un auto rotāciju ap vertikālo asi.

Jaunajam CUPRA Leon Sportstourer ir pašam savs dzinēju portfelis. Tas ietver 2 litru TSI 204 ZS (150 kW) agregātu, kas savienots ar divsajūgu pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņas transmisiju (4Drive). Tāpat tam ir jaudīgākais dzinējs Leon saimē – 333 ZS (245 kW) 2 litru tiešās iesmidzināšanas benzīna turbomotors, kas arī ir savienots ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, taču tā pilnpiedziņas transmisiju papildina jauna griezes momenta dalīšanas tehnoloģija. Šīs īpaši ātrās versijas veiktspēju vēl vairāk uzlabo pēc izvēles pieejamās Akebono bremzes. Tādējādi tas ir līdz šim jaudīgākais CUPRA Leon.

CUPRA Leon Sportstourer VZ šasijas spējas ļāvušas inženieriem ieviest Drift režīmu, kas izmantojams sacīkšu trasē. Šajā gadījumā ESC darbojas sporta režīmā, un, izmantojot griezes momenta dalīšanu, visu aizmugurējam tiltam pievadīto jaudu iespējams novirzīt vienam ritenim. Tādējādi līkumus auto izbrauc tā, it kā vēlētos izpildīt pirueti.

Abas PHEV versijas ir aprīkotas ar jauno 1,5 TSI motoru, elektromotoru un ietilpīgāku akumulatoru, kura kapacitāte tagad ir 19,7 kWh (neto). Šīs pārmaiņas jauno CUPRA Leon padara videi patiesi draudzīgu, jo tīrā elektriskajā režīmā tas spēj veikt vairāk nekā 100 km. Esot ceļā, akumulatora rezerves var atjaunot arī ar ātro līdzstrāvas uzlādi (ar jaudu līdz 50kW), bet mājās iespējams izmantot Wallbox ar 11 kW jaudu (iepriekš 3,6kW).

Šasija

Jaunā CUPRA Leon jauda sasniedz ceļu ar maksimālu precizitāti, un īpaši augstas veiktspējas variantos to palīdz nodrošināt 4Drive pilnpiedziņas sistēma. Jaunākās paaudzes elektrohidrauliskā daudzdisku sistēma kontrolē katram ritenim pievadāmo spēku, nodrošinot izcilu dinamiku un stabilitāti.

4Drive tehnoloģija reāllaikā analizē ceļa apstākļus, auto ātrumu, riteņu griešanās ātrumu, stūres leņķi un braukšanas stilu vai režīmu. Pateicoties EDS elektroniskajam palīgam, griezes momentu var regulēt starp labās un kreisās puses riteņiem, kas nodrošina optimālu tā izmantošanu un stabilu kustību uz priekšu.

CUPRA Leon dinamiku var pielāgot braucēja gaumei, izmantojot dažādus vadītāja profilus. Tie maina auto raksturu – no stila, kas piemērots ikdienai, līdz tādam, kad jāliek lietā spēju maksimums. Tas apvelta jauno CUPRA Leon ar daudzpusību, kas šajā segmentā piemīt reti kuram.

Progresīvas vadītāja atbalsta un drošības sistēmas

Lai braucēji justos pārliecināti jebkurā situācijā, jaunais CUPRA Leon piedāvā plašu drošības un komforta funkciju klāstu. Tehnoloģijas, kas palīdz, nevis netraucē, padara to par vienu no drošākajiem un ērtākajiem automobiļiem savā segmentā. CUPRA Leon ir aprīkots ar tādām drošības un komforta sistēmām kā prognozējošā adaptīvā kruīza kontrole (ACC), braukšanas asistents, aklās zonas asistents, drošas izkāpšanas asistents, kā arī modrības uzraugs, kas ne vien brīdina, bet nepieciešamības gadījumā droši aptur auto.

Progresīvās palīgsistēmas papildina septiņi drošības spilveni, tostarp standarta priekšējais centrālais spilvens. Dažādu modernu tehnoloģiju kombinācija nodrošina izcili augstu drošības līmeni un tajā pašā laikā netraucē vadītājam baudīt braukšanu.

CUPRA Leon izceļas arī komforta un ērtību ziņā. Tam ir bezatslēgas piekļuve, virtuālais pedālis (tikai Sportstourer), trīs zonu klimata iekārta, salona priekšapsilde, apsildāmie sēdekļi un stūre, atmiņas funkcija elektriski regulējamajam vadītāja sēdeklim un 230 V lādētājs bagāžas telpā.

AUTOBRAVA Motors jaunumi parādīsies gada trešajā kvatālā. 

30/04/2024